De tweede etappe

7 juli 2015 - Karlsruhe, Duitsland

• We   De winkel was leeg, maar ik mocht nog na Oppenheim in het hele warme hotel om 8 uur verder en spoedig in gezelschap van ( voor de kenners) een tweede Gerda die leonie heette uit Zandvoort . Haar electronica was kapot du ze fietste graag mee. Voor mij dus voorop en zo sleurde zij het peleton voort met mij in eencomfortabele derde positie naar Worms en later toen zij al was afgeslagen bezochten we ook nog Speyer, wat ik alleens maar van files en dreieck ken. Daar staat een weergaloos mooie kathedraal , die Herman en ik bewonderden, waarna natuurlijk weer een extra ijs om ervan te bekomen. Doorgereden naar de slechtste kamping sinds tijden , door de hoogte zaten daar een slordige 3000 mensen te blubberen aan de waterplas. IK Mocht nog net wat kopen en het nieuwe revolutionair recept is spagetti met bolognesepoeder poeder , goulash soup , gesmolten kaas uit Remaghen en veel tuinkruiden. Super lekker.. Vandaag ( gertjan 35  jaar oud )in de tropische hitte door  naar Bruchsal en vervolgens de heuvels in. Ging Herman goed af en ik ben geëindigd  als tweede !!! . Nu in muhlhausen aan de wurms . Lekker weer samen op de kamer, maar het gaat koeler worden. Vraag van de dag: waarom doen we dit soort dingen . Ik weet het antwoord en waarom is het geweldig als je 65 bent en je eerste zoon 35.

1. Roeli:
    7 juli 2015
    Well done! En gefeliciteerd met Gert natuurlijk.
  2. Annegreet:
    7 juli 2015
    Het gaat geweldig heren. En jullie hebben vast geproost op Gert Jan in dat luxe hotel waar jullie nu zitten. Geniet er van. En blijf genieten. Want daarom doen jullie het. XX
  3. Gert en Con:
    7 juli 2015
    Gefeliciteerd met Gert-Jan. Knap dat jullie al zover gekomen zijn.
    De paus in nu in Zui-Amerika, maar heeft beloofd op tijd terug te zijn.
    Ait vedan
  4. Jan Baas:
    8 juli 2015
    Gelukkig geen valpartijen zoals in de Tour. Stuurvast blijven! Gertjan van harte gefeliciteerd.