in Oostenrijk

10 juli 2015 - Feldkirch, Oostenrijk

Ja, we zijn in Feldkirch, zo' n 40 km verder dan Bregenz in Vorarlberg. we hadden een werelddag. Opstaan bij het logies van een schwabische boer, die zo goed schwabisch sprak dat we hem nauwelijks verstonden. Wel een vers eitje vanuit de kippenren , die we uit de kamer konden zien.De dag begon fris en eindigde heerlijk warm met weer die geweldige wind in de rug. Wat is het mooi zo'n dal in te rijden, de bergen weer te zien , weer langs de rijn  te gaan  en op je gemakje je doel te halen. we hadden ook alle geluk van de wereld. Zelfs  hebben we 26 km gestolen door de boot op de Bodensee te nemen. Herman vond het echt wel leuk hoor!!. totaal 15 km verder ongeveer en 700+ op de teller.Nu op een camping met 700 hollanders, een geweldig uitzicht op wat ons morgen wacht: de klim. Dan ineens zijn de alpen niet meer zo heel mooi voor mij en voor herman dus juist een uitdaging. vanavond nog een enorme surprise: geen spagetti of andere nudels, maar chili con carne uit een heerlijjk blik!

De dagen ervoor: belangrijkste  succes was de schwabische alp beklimming van 300-700 meter. geslapen op koude camping ( ravioli met soep ,  ging net ( in het Fries) en schone waldwegen op weg naar Tubingen, waar de Hohenzollers een te groot kasteel hebben neergezet. De natuur in Duitsland was mooi, maar wel redelijk aangeharkt , . zoals een mevrouw mij uitlegde bij haar tuintje:er muss sauber sein. wij zijn ver van de gewone dingen;  werk  (al heb ik het niet meer en  al kijkt Herman zijn e mails dagelijks na ) politiek etc. Op naar de chili met rode wijn

1. Maarten:
    10 juli 2015
    Goed werk heren! Laat de blauburgunder smaken en succes met de bergetappes!
  2. Gert en Con:
    10 juli 2015
    Er rijdt een trein onder de Arlberg door!!! De Arlberg is erg hoog. Janny, Gert en ouders zijn er ooit in het verleden overheen gereden en toen begon de Ford van Pa te koken. Dus neem de trein en korting als 65 plus. Succes.
    Ait vedan
  3. Tessy:
    10 juli 2015
    Met de wind mee, dat maakt jullie nog voortvarender, net als op de Bodensee.
  4. Gijs:
    11 juli 2015
    Ik zie ze bij de tour achter elkaar ztten. Je moet een waaier maken en achter Herman kruipen. Bijna boven zet je een sprintje in en verdien je de Vorarl bergpunten. Vergeet niet om je heen te kijken.
    Geniet van de tocht.
  5. Bert van der Heijden:
    11 juli 2015
    Tja, nog een anecdote: Bert snik zijn jaren geleden ( nog niet grijs, nog niet kaal) in de zomervakantie ingesneeuwd in het arlberggebied.lijkt dit jaar jullie niet te overkomen.
    Zet hem op , maar niet als Paolini. Puur natuur! Succes met de klim.
  6. Sybolt:
    11 juli 2015
    Ik merk het wel een aaneenschakeling van culinaire hoogtepunten.
    Na de Chili von carne niet achter Herman gaan fietsen ivm onverwachte tegenwind.
    Succes op de silvretta
    Sybolt
  7. Roel:
    11 juli 2015
    Op naar verona waar wij morgen vertrekken richting bassen del grappig. Het Italiaanse eten is vast een verademing maar dan niet zo zuinig en gewoon een ristorante bezoeken. Succes met de klim.
  8. Els:
    11 juli 2015
    Dat eten van jullie is echt niks, vinden wij. Jullie verdienen beter na al die vreselijke inspanning iedere dag. In Rome wordt er toch wel een keer naar een restaurant gegaan? Da Luigi bijvoorbeeld of Pier Luigi of La Carbonara!
  9. Matthijs:
    13 juli 2015
    Stoer! De Ardennen zijn zwaarder dan de Alpen. Alleen de klim duurt wat langer...Ik ben nu al jaloers op jullie conditie.