Uit Oostenrijk

13 juli 2015 - Bruneck, Italië

Ja zo ben je erin en zo er weer uit. 2 bergdagen, die vandaag eindigen op de camping in Merano. De Arlberg op verliepvoorspoedig, ook omdat ik het vooruitzicht had dat  we de laatste 600 mtr stijging gratis kregen, door werkzaamheden aan de tunnel.Dat werd uiteindelijk een prima bustocht naar boven. daarvoor natuurlijk het nodige water gedronken en aan de natuur teruggegeven. we reden vrij grote stukken langs de autoweg, maar ja die moet ook naar boven.. We eindigen na een flinke afdaling 20 km verder in Landeck op een kleine camping vlak bij de stad. daar uit eten met mede nemen  van titus, een student uit Amsterdam, die in zijn uppie naar venetie fietst. hij at  zonder enige moeite alle overgebleven voedsel op. we ontmoetten hem de dag ervoor en nu had hij de Silvretta (2000mtr en 12 % )even erbij gedaan.

de korrte volgende etappe werd toch 80 km en succesvol kwamen we de reschenpas op. geslapen op de hoogste camping van oostenrijk en dat was ook het belangrijkste kenmerk van de camping gekoppeld aan een benzinestation. het diner zal ik maar niet verklappen.  tenslotte nu keihard naar beneden naar Merano en daar gaan we nu uit!!!

De Alpen zijn geweldig. je mag me er zo een maand inzetten ( wel graag in een mooi appartement)

1. Annegreet:
    13 juli 2015
    Fantastisch kanjers. Jullie zijn over de helft. 1000 km inmiddels en in Italie. Nu veel cultuur, lekkere koffie en heerlijke wijn. Blijf genieten. Lfs
  2. Gert en Con:
    13 juli 2015
    Geweldig zoals jullie het doen. Ga zo door en blijf genieten.
    Morgen zitten wij ook in Italië, maar dan met de auto.Il Papa wacht op jullie.
  3. Jan Baas:
    13 juli 2015
    Knap hoor zoals jullie de bergen hebben bedwongen!
  4. Marijke:
    13 juli 2015
    Lekker bezig mannen!! Geniet! Liefs van ons 3-en!
  5. Janny:
    13 juli 2015
    Italië alweer bereikt. Het gaat goed.
    Merano was de eerste plaats komend uit de Timmelsjoch Hochalpenstrasse, waar ik in mijn leven voet op Italiaanse bodem zette. Heeft indruk op me gemaakt indertijd. Bert ik houd me aanbevolen voor een vakantie daar in de buurt. Appartement of toch tent?
    Succes in de volgende etappe
  6. Eiske:
    13 juli 2015
    Klinkt soepel allemaal. Respect!
    Wij hebben jullie inmiddels wel ingehaald en zitten al 2 dagen met prosecco op ons terras op jullie te wachten. Heerlijk weer hier in italie
  7. Anneke Sanderse:
    13 juli 2015
    Wat gaan jullie goed, fantastische fitte mannen!
    Wij zitten inmiddels ook in het zuiden zonder fiets, maar met boek en wijn. Ga zo door!
  8. Roel:
    13 juli 2015
    Wat een snelheid. Op naar Bolzano, Trento en wordt het dan Verona of Venetië? In Verona moet je camping Castel san Pietro nemen. Echt een aanrader. En vergeet niet te genieten van de gelati en de vino. Trouwens in camping van Reschen destijds prima maaltijd bereid voor 4 personen na boodschappen in Nauders. Naar Bolzano naar beneden inderdaad een feest. Straks de povlakte bij 40 graden...Veel succes.
  9. Maarten:
    13 juli 2015
    Hannibal deed er stuk langer over dan jullie! Even onder Bozen/Bolzano ligt Tramin/Termeno. Daar zit de wijnleverancier van onze straat, de firma J Hofstätter, zeer aanbevolen. Fraaie locatie en goede wijn. Ben je na 41 km al klaar voor die dag.
  10. Thijs:
    13 juli 2015
    Goed bezig, heren volgende weer Nieuw-Zeeland? Wij zagen daar in maart ook de oudere op de fiets stappen !!!!!
  11. Henk:
    14 juli 2015
    Vanuit zo een confortabel appartement in de Alpen (Virgental) leven we met jullie tour mee.
    We zien hier ook mensen naast de fiets lopen, dat mag.

Goede benen gewenst voor de volgende etappe.
  12. Gert:
    16 juli 2015
    Ha pap en Herman wow, jullie knallen door de tocht heen!
    Hardstikke leuk en heel veel plezier!
    Groet kus en high 5 van ons hier