de eerste 4 dagen

5 juli 2015 - Oppenheim, Duitsland

we hebben eindelijk verbinding omdat we in een hotelletje zitten in Oppenheim, na 3 !!! dagen kamperen. We zijn vanaf de eerste dag door de wol ( in dit geval de zon) geverfd. temperaturen zoals in holland. vandaag was het 38 graden , gister 40 . de eerste dag gaf ondanks vele adviezen toch vochtproblemen. 6 liter was onvoldoende en te laat begonnen met drinken. Herman liet zich niet kennen en ik  kon het  s' middags niet meer bijdrinken. toch 85 km gehaald. we werden hartelijk uitgezwaaid in Venlo door Janny en Annegreet. de eerst dag bereikten we Julich, de tweede dag remaghen, waar nog een verroeste oude spoorbrug uit de oorlog oprijst, en de derde dag st Goar. meestal om 1/2 6 komen we aan zetten het tentje op ( Herman) en ik kook. tot nu toe macaroni en het lijkt altijd op macaroni ook nog. gister overigens uit eten op de laatste camping met rode duitse wijn. vandaag en gister een groot stuk langs de rijn ( ja van dat reisje) gefietst. de lorelei en  bingen met hildegard voor de kenners onder ons.Sehr Romantisch.( ook een beetje kitsch trouwens)De natuur is weer overweldigend, wel zeer gecultiiveerd land, zoals het in grote delen van Duitsland is, maar ook prachtig.Ook ondanks de zinderende hitte. We hebben nu een soort schema van in de ochte vroeg de eerste liter water, bij de koffie ijsmilkshakes en cola later voor suiker etc. tussendoor dus 6 liter water.  o ja en dan in de avond een grote bier en soms wijn, die lekkerder is dan de macaroni.Op de matjes slapen gaat prima na dit soort dagen en vandaag mag ik met Herman in de twijfelaar.dat kan niet iedereen zeggen toch! morgen weer om 1/2 8 op pad, dan kunnen we de eerste 50 km in relatief lagere temperatuur doen. zelfs de bieten ( zie foto) houden het soms niet uit......

1. Janny:
    5 juli 2015
    Ziet er heet uit. Lijkt me warm de twijfelaar vannacht. Ik heb alle ruimte :)
  2. Gert en Con:
    5 juli 2015
    Knap gedaan tot nog toe. Veel sterkte gewenst.
    Echte sporters zoals ik[Gert] drinken radler!!
    Ait vedan
  3. Jan Baas:
    5 juli 2015
    Courage garçons! Vanmiddag genoten van de Tour op de Coolsingel.
  4. Annegreet:
    6 juli 2015
    Fantastisch dat jullie het zo volhouden in die hitte. En dan steeds veel kilometers en voor op schema. En wat een leuke foto. Veel plezier in elk geval en lekker bruin. En tja zoals Janny zegt over de twijfelaar, ik heb ook alle ruimte :-).
  5. Sybolt:
    6 juli 2015
    Herman en bier. Komt dat wel goed.
    Succes in de hitte
  6. Roel:
    6 juli 2015
    Knap hoor. Dus toch maar niet een stuk met de rijnaak zoals Retsma suggereert?
  7. Gert:
    Super goed!
    Succes, veel plezier en proost!
    Gert
  8. Anneke Sanderse:
    6 juli 2015
    Hot, hot...vooral dat koude bier in de avond spreekt mij aan!
    Succes heren, pas goed op u zelf!!
  9. Elien:
    6 juli 2015
    Goed zo mannen, heel veel plezier!
  10. Elien:
    6 juli 2015
    Goed zo mannen, heel veel plezier!